روانشناسی

روانشناسی

وبلاگ روانشناسی عمومی
روانشناسی

روانشناسی

وبلاگ روانشناسی عمومی

کتاب قدرت اکنون راهنمایی برای روشن شدگی معنوی

قدرت اکنون راهنمایی برای روشن شدگی معنوی

بزرگ ترین عامل برای روشن شدگی


 


روشن شدگی چیست؟

گدایی برای مدت سی سال در گوشه ای از خیابان می نشست و گدایی میکرد

روزی غریبه ای از آنجا گذر می کرد گدا زیر لبی در حالی که کلاه بیس بال کهنه اش را به به طور خودکار برای طلب پول بالا نگهداشته بود گفت: آقا کمی پول خرد اضافه دارید؟

غریبه گفت من چیزی ندارم به تو بدهم وبعد از مکثی پرسید:

آن چیست که رویش نشسته ای؟ گدا پاسخ داد: هیچ فقط یک جعبه ی کهنه است، از زمانی که به یاد می آورم روی این جعبه نشسته ام.
غریبه پرسید: آیا تا به حال داخل آن را نگاه کرده ای؟ وگدا گفت: نه، که چه بشود؟ هیچ چیز داخل آن نیست. غریبه با اصرار گفت یک نگاهی به داخلش بینداز! و گدا موفق شد با اهرمی در جعبه را باز کند و با بهت و نا باوری و جود زیاد دید که جعبه پر از طلای ناب و درخشان است.
من همان غریبه ای هستم که چیزی برای بخشیدن به شما ندارم، همانی که می گویم به درون نگاه کنید، نه درون جعبه ای مانند آن حکایت، بلکه جایی بسیار نزدیک تر در عمق وجود خود شما. می توانم بشنوم که می گویید: اما من یک گدا نیستم! معتقدم همه آن کسانی که نتوانسته اند سرمایه حقیقی شان را پیدا کنند گدا هستند.
آن سرمایه ای که شادی پر طراوت وجود و آرامشی عمیق و تزلزل ناپذیر با خود به همراه می آورد. آنها به دنبال تکه پاره های اسقاط شده لذت، رضایت، اعتبار، امنیت و عشق در بیرون هستند، این جستجو در بیرون را درست زمانی انجام می دهند که گنجینه ای در درون دارند، گنجینه ی نفیسی که نه تنها شامل اینها می شود بلکه بی نهایت عظیم تر از هر آنچه دنیا می تواند به آنان پیشکش کند است.
هر چند واژه روشن شدگی باور و نظر ابر انسان های با فضیلت را احضار می کند اما ایگو (من) دوست دارد آن رتبه به حاشیه براند، ولی روشن شدگی صرفا حالت طبیعی یگانگی احساس شده با وجود است، حالتی از ارتباط با چیزی غیر قابل اندازه گیری و از میان نرفتنی، چیزی که تقریبا به طور تناقض گونه ای خود شما و در عین حال بسیار عظیم تر از شماست و آن یافتن جوهر حقیقی خود در فرا سوی اسم و شکل است.
نا توانی در حس کردن این ارتباط، تصور باطل جدایی و فاصله میان خودتان و دنیای اطرافتان را افزایش می دهد، آنگاه شما وجود خودتان را به صورت خودآگاه یا نا خودآگاه مانند تکیه ای تک افتاده و منزوی شده حس می کنید و آنگاه ترس بالا می گیرد و کشمکش بین درون و برون روال روزمره ی شما خواهد شد
من عاشق آن بیان ساده بودا هستم که گفت: "روشن شدگی پایان رنج کشیدن است"

می بینید که هیچ چیز ماوراء انسانی در این سخن نیست، آیا هست؟ البته که به عنوان یک شرح بسیط تکمیل نیست. روشن شدگی <<بی رنجی>> است.
خوب اگر دیگر رنجی نباشد چه چیز باقی می ماند؟ و بودا در پاسخ سکوت می کند و سکوتش به این معنی است که شما باید آنرا خودتان برای خودتان بیابید. لذا از بیانی منفی استفاده کرد، طوری که ذهن نمی تواند از آن چیزی بسازد که به آن باورمند باشد و یا چیزی که در فضیلت یک ابر انسان باشد، آرمانی که نائل شدن به آن غیر ممکن
می نماید. علی رغم این موضوع اکثریت بوداییان هنوز معتقدند که روشن شدگی تنها از آن بوداست و نه برای آنها، حداقل نه در این دوره از زندگی ما.

تمام مطالب منتشر شده بر گرفته از کتاب قدرت اکنون اکهارت تول  به ترجمه ی مهدی خاتمی می باشد.
در ضمن مطالب منتشر شده با اجازه ی مترجم می باشد و هر گونه کپی برداری فقط با درج منبع مجاز است.

گروه روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامشهر              www.psychologyteam.blogsky.com

 

بزرگ ترین عامل برای روشن شدگی/اکهارت تول / روانشناسی عمومی/ روشن شدگی معنوی / قدرت اکنون /مهدی خاتمی / راهنمایی برای روشن شدگی معنوی / اکهارت توله / نیروی اکنون / دانلود کتاب قدرت اکنون

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 04:20

از کجا میشه کتابو تهیه کرد؟

سلام شما می توانید با شماره 09129372775
که مترجم کتاب هستند هماهنگ کنید. با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد