روانشناسی

روانشناسی

وبلاگ روانشناسی عمومی
روانشناسی

روانشناسی

وبلاگ روانشناسی عمومی

بخش «شر» مغز قاتلان کشف شد

دکتر گرهارد راث دانشمندان آلمانی اهل «برمن» اظهارداشت: تکه شر در لوب مرکزی مغز قرار دارد و در تصاویر گرفته شده توسط اشعه ایکس شبیه یک توده تاریک به نظر می‌رسد.
وی پس از سال‌ها تحقیق روی مجرمان متهم شده برای دولت آلمان به این کشف دست یافته است.
این عصب شناس افزود: ما به افراد متهم و مجرم فیلم‌های کوتاهی نشان دادیم و سپس امواج مغزی آنها را اندازه گیری کردیم. هروقت که آنها صحنه‌های خشونت بار را می‌دیدند، هیچ احساسی از خود نشان نمی‌دادند و آن بخش از مغز که شفقت و اندوه رخ می‌دهد، هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد.

«راث» اضافه کرد: این توده تاریک در قسمت جلویی مغز در تمام اسکن‌های مربوط به مجرمان خشن مشاهده می‌شود.
این تحقیقات، وی را به این نتیجه رساند که برخی از مجرمان تمایل ژنتیکی به خشونت دارند. وقتی که اسکن مغزی این افراد را نگاه می‌کنید، تقریباً همیشه در قسمت پایینی پیشانی کمبودهایی مشاهده می‌شود. در برخی از موارد نیز افراد در نتیجه یک تومور و یا یک جراحت و یا در نتیجه یک عمل جراحی برای برداشتن تومور در همین منطقه مجرم می‌شوند.
وی یادآور شد: گاهی هم برخی نقایص فیزیولوژیکی به علت وجود مواد خاصی چون سروتونین در پیش مغز موجب بروز چنین حالتی در افراد می‌‌شود، اما بی تردید شر در همین قسمت از مغز شکل گرفته و پنهان می‌شود. این فرآیند اتوماتیک نیست و مغز می‌تواند تمایلات خشونت آمیز را خنثی کند اما کارکرد و چگونگی آن مشخص نیست.
این متخصص اعصاب آلمانی یادآور شد: وقتی که به مغز افراد جوان نگاه می‌کنیم و رشد ناهنجاری‌ها را در قسمت پیشانی پایین مغز مشاهده می‌کنم، می‌توانم بگویم که ممکن است با احتمال 66 درصد این فرد تبدیل به یک بزه کار شود. تشخیص این نقطه رفتار ضد اجتماعی در سنین پایین ساده است.
دکتر راث با اشاره به اینکه هیچ دو جنایتکاری شبیه هم نیستند، جنایتکاران را به سه گروه برای هدف جستجوی شر تقسیم کرد و گفت: گروه اول از نظر فیزیولوژی سالم هستند و در محیطی بزرگ شده‌اند که ضرب و شتم، سرقت و قتل بدون اشکال است.
گروه دوم افرادی هستند که از نظر ذهنی دچار اختلال هستند و دنیا را به مثابه تهدیدی برای خود در نظر می‌گیرند. با یک نگاه و حرکت نادرست این فرد منفجر شده و به یک قاتل تبدیل می‌شود.

گروه سوم جامعه ستیزهای خالص هستند که هیتلر و استالین به این دسته تعلق دارند.

مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد